Friday, April 15, 2011

kkj !! i miss u :)

assalammualaikum w.b.t sume ..:)
 alhamdulillah bersyukur kite kpd ALLAH s.w.t kerana dgn limpah kurnia nye kite masih lagi dpt bernafas hingga ke hari ini ... sempena hari jumaat yg mulia ni ,, mari kite same2 berselawat ke ats junjungan nabi kite Rasulullah s.a.w ...kerana dgn berkocak nye darah dlm kasut baginda ,, kita masih di sini ... alhamdulillah ... waa ... rindu nye kat kolej kampung jawa (kkj) ... rindu nk dgr ayat tuh kat surau ... rumah Allah kat kkj ... dlu ,, ari2 ,, tyme lps asar ,, slaluu dgr tazkirah kat sane ,, lepas abis bce al-ma'thurat ... seronok ... rindu nyer .. tahu tak aper name penuh kkj ?? nme sbena nyer kolej islam sultan alam shah (kisas) ... rase nyer ader jex yg tahu ttg skolah niy kan ... skolah niy terletak kat kg jawa , klang selangor ... skolah niy emg hebat ... student2 ye pown hebat2 belaka ... after graduate spm rmy gle ex kisas yg pegi oversea ... tp bkan den lar ... den tak termasuk dlm golongan2 itu ... kkj niy mmg sgt popular dgn kekuatan rohani students2 ye ... 

rmy antara mereka yg terdri dripadea mreka2 yg kuat agama n taat kpd Allah s.w.t ... tp den tak tergolong kowt ... qu niy terkecuali .. students sesat kat sane hu3 ... tp jgn lar disebabkan den yg tk bpe nk alim niy ,, nme kkj terjejas .. hope tak lar ...kkj tuh dlu adalah sekolah den mse den form 4-form 5 (2008/2009) ... tk tahu lar bile lagi den dpt pegi sane lagi .. jauh ... kat klang ,, selangor ... umah qu plak kat ngri sembilan .. 4 jam perjalanan ... fuhh .. jao mak .. he3 ...

tp 1 ari nty ,, qu akn kne g sne jgk .. yelar ... sijil spm tak amik ag he3 ... adeh .. lme dah sijil tuh kluar .. tp qu tak g amik pown ag ... tak der mase free lar .. tp insyaAllah ... lpa qu dah graduate matrik niy nty ,, qu akn pegi jelajah kat sne kowt .. nk pegi jmper kwn2 ex kisas ... rindu gle nk jmper dowg ... lme dah tk jmper .. lw jmper pown ... emg tk sempat lar nk tegur sape ... dpt senyum dri jaoh jex .... yelar .. sume sibok study kan ... haa  ... qowg nak tgk gmba kkj tak ... jap ag qu upload ea .... qu pown rindu gk nk tgk ... hu3 byk sejarah ttg kisas niy .. nk cte kng panjang sgt hu3 .. yukk .. kite enjoy the show !! :) 

Kolej ini pada asalnya adalah sebuah istana yang kemudiannya diwakafkan oleh Almarhum Sultan Hishamuddin Ibni Almarhum Sultan Sulaiman. Baginda amat berharap kolej ini dapat melahirkan ulama-ulama yang bertaqwa kepada Allah dan seterusnya menerangi masyarakat Malaysia ini dengan roh-roh Islam serta menghapuskan segala bentuk jahiliah dan kekufuran yang ada.


ni lar gmba asal istana ... ... 

ni pown gmba kisas dlu2 ... tp skg niy ,, rmput yg ader tulisan kolej islam tuh dah jadik jln rye ..
ni gmbar latest pejabat .. ye da ubahsuai... cntik tk ??




haa ... gambar ni dri pandangan depan mse qu study at sne ... depan pagar tuh ader jln yg menuju ke bandar klang .. tp bkan klang yg qowg slalu pegi tuh ... ini bandar klang abang misai he3 ... 


ni palk pandangan dekat ckit ... kalau nak tahu ,, ni lah satu2 nyer tinggalan istana lame yg tlh diwakafkan oleh sultan selangor ... t istana niy dah diubahsuai ... cntik tak ?? unik kan he3 ...


ni lak gmba jarak jaoh ckit ... :)



ni plak gmba dri ats ... yg bangunan sbelah tuh plak bangunan kelas ... ader klas tok students form six kat ctu ... tp tak tahu lar kalau skg ni ye dah tukar kelas hu3 ...

 ni lak entrance at dpn pejabat ... mercu tande kisas bestari kowt ( tak tau soheh ker tak he3 men agk2 jex)


kat bwh pokok2 ijau tuh la kitowg tgu van tok pegi klinik ... hu3 ..


ni lak gmba gazebo ( tempat duduk2 ) bgunan dpn tuh hostel tok boys students ... hu3 dowg kne duk lua :)


dewan besar (dewan utama )


dewan terbuka ... tempat kitowg berhimpun pagi2 ...


haa .. last but not least ,, ni lar masjid sultan selangor ... terletak depan jex ngn kisas ...
haa ... cne ... da abis tgk ?? ... hu3 ... k lar ... enjoy the entry .. papay .... 
assalammualaikum :)









No comments :

Post a Comment

assalammualaikum ...
heyyo peeps.. may leave your message here.. =] i'll reply it in sya Allah.. =]